Muzikë për analfabetët/ Ana e panjohur e Martin Luter, a është ai babai i këngëve të protestës

 
Nëse Evropa është ende e formësuar nga trashëgimia politike dhe fetare e Lutherit, kontributet e tij muzikore janë më pak të njohura. Në fakt, muzika ishte thelbësore për ideologjinë e tij dhe nxiti këngëtarët radikalë shumë kohë pas vdekjes së tij. Ndërkohë, stili i tij popullor muzikor është i krahasueshëm me disa prej lëvizjeve më të njohura të protestave të epokës moderne.

Para vitit 1517, Kisha Katolike kontrollonte muzikën fetare në Evropë. Në kishë, shumica e njerëzve dëgjonin këngët e kënduara në latinisht nga kori. Shfaqjet e pasionit – drama që përshkruanin tregime biblike – prezantonin idetë fetare për njerëzit në gjuhët e tyre. Por deri në shekullin e 16-të, këto shfaqje shpesh kishin rënë në nivelin e humorit.(Kush dinte latitinisht?)
Gjithsesi, muzika popullore rrallë e kalonte pragun e kishës.
Luteri e shkatërroi këtë ndarje të rreptë dhe e transformoi jetën e krishterë muzikore. Për të, muzika fetare nuk ishte vetëm për priftërinjtë dhe qarqet e larta. Në vend të kësaj, ajo ishte “pranë teologjisë” dhe një “dhuratë nga Perëndia”. Si e tillë, duhet të ishte e arritshme për të gjithë. Në fund të fundit, shkroi ai, “duke i zbukuruar dhe zbukuruar meloditë në mënyra të mrekullueshme, [këngëtarët mund] t’i çonin të tjerët në një valle qiellore”. Kushdo që nuk pajtohej “nuk meritonte të dëgjonte gjë…!”

Të kënduarit në latinisht u la në favor të këngës në gjermanishten e përditshme. Ky stil së shpejti u bë pjesë e rëndësishme e identitetit të pasuesve të tij. “Përdorimi i Lutjeve nga himnet gjermane ishte një shenjë e rëndësishme e ndryshimit”, shpjegon Andreas Loewe, dekan i Katedrales së Shën Palit në Melburn dhe ekspert i Lutherit. “Ishte po aq e qartë sa të martohej një klerik, ose të ishim në gjendje të merrnim një gotë vere në Kungimin e Shenjtë si person laik”.
Rreth 85% e popullsisë gjermane në vitin 1500 ishin analfabetë
Jo se Luteri e nxiti muzikën vetëm për arsye abstrakte të besimit. Ai e kuptoi mirë se sa e fuqishme ishte muzika në përhapjen e mesazhit të tij. Ashtu si këngët më të mira të protestës moderne, himnet e tij ishin të vëmendshme dhe të vrullshme. Ai shtoi tekstet fetare për këngë popullore të njohura.
Kjo ishte veçanërisht e dobishme në një kohë injorance. Edhe njerëzit analfabetë – rreth 85% e popullsisë gjermane në 1500 – mund të mësonin këngët.
Muzikë si mesazh
Luteri vetë i nxiti këto ndryshime. Ai inkurajoi fëmijët që të mësonin muzikë në shkollë dhe të punonin me reformatorë të tjerë. Luteri gjithashtu shkroi tekste që “imitonin mënyrën se si njerëzit flisnin”, thotë Loewe. Ai vetë deklaroi se si muzika dhe teksti duhet të “dalin nga gjuha e vërtetë amtare”. Ein Feste Burg (tipik i një forte) është tipike për thjeshtësinë e tij të gjallë:
Perëndia ynë është një fortesë e fuqishme,
Një mburojë dhe armë e besueshme! (BBC-pasqyre.al)

received_10155572001407044

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *